Einde is in zicht - Reisverslag uit Hartford, Verenigde Staten van Kirsten Bronsvoort - WaarBenJij.nu Einde is in zicht - Reisverslag uit Hartford, Verenigde Staten van Kirsten Bronsvoort - WaarBenJij.nu

Einde is in zicht

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

05 Mei 2013 | Verenigde Staten, Hartford

Hallo allemaal,

Het is al weer een lange tijd geleden sinds de laatste keer dat ik een verhaaltje had geschreven. Een hele maand is voorbij, Nederland heeft een koning en mijn lessen hier zitten er op. Heb aankomende week alleen nog een paar examens die mij in de weg staan voor de zomervakantie. Ik heb sinds de vorige keer ook wat dingen meegemaakt.

Zoals waarschijnlijk niemand is ontgaan is er een bomaanslag in Boston geweest, heel treurig allemaal, maar het heeft ook roet gegooid in de trip met school richting Boston die voor 20 April gepland stond.
Die woensdag daarop, 24 April was de planning om naar New York te gaan. Dit plan is al heel vaak veranderd, maar deze woensdag ging het dan eindelijk toch echt door. Vroeg met de bus richting New York, want we hadden een volle planning. Naar Battery park om het statue of liberty te zien, door naar ground zero, met de subway naar times square en door naar empire state building. Vol programma, maar erg leuk. Mooie stad om eens te bezoeken, door te lopen en je te vergapen aan alles wat er te zien is. Van de mensen tot de gebouwen, wauw.
Het weekend erna, 27 April, was de dag van Color Me Rad. Een 5 km race (lopen of rennen) waarbij ze verf op je gooien (gekleurde bloem). Heel leuk!! We deden mee met een groep en we waren meer bezig met de verf dan met de race.
Na Color Me Rad, ben ik bij een baseball wedstrijd geweest op CCSU, een andere universiteit. Het duurde even voordat ik het spelletje begreep, maar ik begin te snappen wat de sport inhoud :)
Na de baseball game werden Eimy en ik opgehaald door haar vader om de rest van de dag en volgende dag bij haar huis door te brengen. Ze heeft me het stadje waar ze woont en is opgegroeid laten zien en ik heb mijn allereerste hotdog ooit gegeten. In combinatie met, wel goed te doen!
Die week daarna de laatste les week voor finalweek (de laatste examens). Deze week goed afgesloten door een tatoeage te laten zetten en gezellig te shoppen met Kyla. De tattoo is erg goed gelukt en ben er heel blij mee. Ook gezellig gehad en geslaagd met shoppen. Goed geslaagde dag dus!
En die zaterdag, vandaag, ging het toch nog gebeuren. Op naar Boston! Ook hier weer veel mogelijkheden om te doen, maar we hebben het maar gehouden op een relaxte dag dingen bekijken. Begonnen bij south station (waar we aankwamen met de bus) naar Quinzy market gelopen, geluncht en beetje rond gelopen, naar de haven achter Quinzy market, toen naar het park wat een best eindje lopen was dus onderweg ook nog wat dingen kunnen zien tijdens het lopen. Na door het park te zijn geweest, door gegaan naar een straat met allemaal winkeltjes. Onderweg daar naar toe dicht langs plaats delict gelopen van het drama van 15 april, helaas geen ramptoerist kunnen uithangen. Daarna zijn we door gelopen naar northeastern university waar Sharon volgend semester gaat studeren. Mooie stad, gaat ze zeker naar der zin hebben! En tot slot zijn we daarna door gelopen naar fenway park, de thuisbasis van de red socks en ook het noorden van de stad. Na al dit geloop hebben we de trein terug gepakt naar zuid om weer op de bus te stappen. Ook Boston is een mooie stad! Zeker wel het wachten waard.

Met het einde van dit verhaal komt dan mijn avontuur ook al bijna tot een einde. Mijn laatste avonturen kan ik namelijk persoonlijk met jullie delen. Deze week nog de laatste examens dan en inpakken, want vrijdag stap ik het vliegtuig weer in terug naar huis. Ik wil bij deze dan ook iedereen nog bedanken voor het volgen van mijn avontuur en voor alle reacties! Heel erg bedankt, erg leuk!!

Ik heb al met al een hele goede periode gehad hier in Amerika, niet altijd even makkelijk, maar een zeer goede en leuke ervaring die ik niet had willen missen. Goede vrienden gemaakt, veel geleerd en vooral de ervaring die me niet afgenomen kan worden.

Ik zeg: tot volgende week!! :)

  • 05 Mei 2013 - 11:58

    Suus:

    TOT VOLGENDE WEEK!!!! XX

  • 05 Mei 2013 - 12:59

    Anita:

    Meisje tot eindelijk heel gauw,
    xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1221
Totaal aantal bezoekers 4266

Voorgaande reizen:

20 Januari 2013 - 11 Mei 2013

Minor op de University of Saint Joseph

Landen bezocht: