Spring Break - Reisverslag uit Hartford, Verenigde Staten van Kirsten Bronsvoort - WaarBenJij.nu Spring Break - Reisverslag uit Hartford, Verenigde Staten van Kirsten Bronsvoort - WaarBenJij.nu

Spring Break

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

03 April 2013 | Verenigde Staten, Hartford

Hallo Allemaal,

Ik ben nu ondertussen al meer dan 10 weken onderweg in mijn avontuur en het einde begint al in zicht te komen.
Maar voor dat het einde een feit is ben ik eerst nog even aan het genieten van de dingen die ik hier doe. Zo was het vorige week spring break, eindelijk een weekje vakantie. Zoals ik volgensmij al had gemeld, ben ik een week naar Florida geweest en ik wil graag mijn ervaringen daarvan nu met jullie wil delen.

Vrijdag 22 maart begon om 2 uur, na mijn les, de vakantie voor mij. Na ongeduldig de les uit te zitten ben ik meteen naar het vliegveld gegaan om het vliegtuig om 4 uur naar Fort Lauderdale, Florida te pakken (met mijn kamergenoot Stephanie). Na een tussenstop op Tampa, Florida en in totaal 5 uur later was ik dan in Florida. We wouden in Florida een klein rondreisje maken waarbij we wat meer van de staat Florida zouden zien. Tijdens de reis hebben we via couchsurfing gratis slaapplaatsen geregeld voor alle plaatsen. Omdat we een rondreisje wouden doen hebben we van te voren een auto gehuurd die we op het vliegveld konden ophalen. De eerste stop van het rondreisje was Big Pine Key, Florida. Dit is een eiland, onderdeel van de Key eilanden die door middel van een brug met elkaar verbonden zijn en aan het vaste land van Florida. We hadden eerst geen GPS onvangst op de navigatie die we konden lenen, dus moesten we via borden lezen en beschrijvingen van mensen op eigen houtje naar Big Pine Key rijden, wat voor nogal wat verdwaalde momenten heeft gekost. Uiteindelijk zijn we rond 3 uur aangekomen bij 'Ben' in Big Pine Key. Big Pine Key is een rustig, helemaal niet toeristisch eilandje waar verder niet veel te doen is. Het eiland is de enige waar heel veel herten op voor komen. De herten zijn iets kleiner dan dat wij ze in Nederland kennen en eigenlijk een heel eigen soort, wat ook bedreigd is. Als je het eiland binnen rijdt zie je meteen ook de borden langs de weg met hier zijn herten aanwezig, rij voorzichtig, etcetera. Het eiland was vroeger heel laag waardoor bij hoog water het eiland overstroomde. Daarom hebben ze allemaal kanalen gegraven, waardoor het eiland hoger werd en bijna elk huis een kanaal in de achtertuin heeft die uitkomt in de oceaan. Ben heeft een klein bootje waar we de volgende ochten een tochtje mee hebben gemaakt. Verder hebben we die dag gewoon gerelaxed om rustig over te gaan in de vakantie modus. Tegen de avond zijn we naar Key West gegaan, misschien we het bekenste eiland van de Key eilanden. Hier zijn we bij de sunset celebration geweest wat ze elke avond hebben. Die zondag zijn we eerst bij the blue hole geweest. Dit is een klein meertje waar twee alligatoren leven. Hoe ze daar zijn gekomen is een raadsel, waarschijnlijk zwemmend vanaf het vaste land. Mooi om te zien. Daarna zijn we naar een klein strandje op een ander Key eiland, Bia Honda Key, gegaan om wat verder te relaxen. Big Pine Key heeft namelijk geen strand.
Die maandag hebben we de Key eilanden verlaten voor Miami. Onderweg zijn we bij een krokodillenboerderij gestopt in het national park the Everglades. Hier hebben we krokodillen, alligatoren, slangen en wat andere dieren gezien. Ik heb ook een airboat tochtje gemaakt. Na de Everglades zijn we verder naar Miami gereden, rechtstreeks naar het strand van Miami Beach. Miami en Miami Beach zijn eigenlijk 2 aparte delen wat ze volgensmij graag apart zien en noemen. De persoon waarbij we in Miami zouden slapen had zondag afgezegd, waardoor we geen slaapplaats hadden. Na een beetje nagedacht te hebben, wat uitgezocht te hebben zijn we uiteindelijk in een Hostel terecht gekomen. Hier sliep ik in een kamer waar in totaal 10 meiden sliepen, niet erg prive dus, maar prima voor een nacht. Voor de volgende nacht hebben we uiteindelijk wel een slaapplaats gevonden via couchsurfing. Waar we na een dag genieten op en strand van Miami Beach naar toe zijn gegaan. Hier hebben we een nacht geslapen, waarna we na een dag door gebracht te hebben in Miami zelf, in een soort winkelcentrum, naar Fort Lauderdale zijn gegaan. Hier sliepen we bij Sarah, een vrouw met twee honden en twee katten, wat het huis niet de meest schone slaapplek maakt. Maar ze was heel aardig. Na samen wat gegeten te hebben zijn we naar een volle maan viering geweest op het strand. Hier waren allemaal trommels en mensen die dansen om te vieren dat het volle maan is. Heel leuk om een keer mee te maken en te zien, maar ik miste wel een kampvuur. De dag daarop, donderdag, zijn we naar het strand van Fort Lauderdale geweest, waarna we iets eerder door zijn gegaan naar de volgende locatie, Orlando.
In Orlando sliepen we bij Nikki, een hele aardige vrouw met heel toevallig een Nederlandse vriend. Dat verwacht je niet 7000 km ver van huis. Die vrijdag zijn we naar een staats park geweest waar een meer was. Je kon daar heel veel activiteiten doen als: duiken, zwemmen, cano varen, paard rijden of gewoon relaxen waar wij mee zijn begonnen. We wouden eigenlijk wel graag paard rijden, maar dat was allemaal volgeboekt. Uiteindelijk hebben we een cano gehuurd waarmee we 1,5 uur mee hebben gedobberd in een hele mooi omgeving waar ook alligatoren leven (doen gelukkig niet veel meer dan op de oever chillen). 's Avonds zijn we naar our bodies exposition geweest, waar ze lichamen van overleden mensen na een of andere behandeling laten zien, waarbij ook de binnenkant is tentoongestelt en waarbij je verschillende organen, aderen, zenuwen kunt zien. Heel interresant, maar misschien niet heel smakelijk om te zien. Daarna zijn we naar de bioscoop geweest, naar de film 'Spring Breakers', heel toepasselijk. Tja ik weet niet precies wat ik over de film moet zeggen. Als je geld en tijd over hebt, zeg ik veel plezier. Ik vond het persoonlijk niet een goede film, maar heb me ook hiermee wel vermaakt.
De zaterdag van de vakantie zijn we naar Walt Disney World geweest. Magical Kingdom; super magisch! Ik ben 10 jaar geleden in Disney Land Parijs geweest, maar het blijft magisch. Ik heb hier een hele leuke dag gehad en voor mij persoonlijk een hele mooie afsluiter van de vakantie, want zondag om 9 uur 's ochtends ging het vliegtuig terug al weer.

Terug naar de campus, naar het huiswerk en naar het allerdaagse leven. Gaat snel voorbij zo'n vakantie, maar ik heb dan ook wel heel veel gezien en gedaan. Heb het super naar mijn zin gehad! Nu nog even mijn best doen en genieten van de komende weken hier in Connecticut. Heb nog veel plannen en dingen op mijn verlanglijstje staan die ik hier wil doen en zien. Ik ga me dus nog wel vermaken en over iets meer dan 5 weken ga ik al weer naar huis.

Maar weer bedankt voor het lezen en tot het volgende verhaal!
Liefs Kirsten

  • 03 April 2013 - 09:08

    Ellen:

    He Kirsten!

    Wat een gave vakantie heb jij gehad zeg en zoveel meegemaakt. Wat grappig om te horen dat je daar gewoom tussen de alligators kan kanoen en het lijkt me inderdaad ook heel interessant om our bodies exposition te zien, maar ook wel een beetje eng. Daarbij blijft Disney inderdaad altijd even mooi en mahgisch hoe oud je ook bent ;)

    Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt. geniet er de laatste paar weken ook nog lekker van en succes op school!

    X Ellen

  • 03 April 2013 - 21:20

    Dianne Markvoort:

    Wat een leuke ervaringen allemaal, geniet er nog volop van voor je het weet ben je al weer terug in Holten.

    gr Dianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 4269

Voorgaande reizen:

20 Januari 2013 - 11 Mei 2013

Minor op de University of Saint Joseph

Landen bezocht: