Eerste indruk - Reisverslag uit Hartford, Verenigde Staten van Kirsten Bronsvoort - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Hartford, Verenigde Staten van Kirsten Bronsvoort - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

22 Januari 2013 | Verenigde Staten, Hartford

Hallo thuisfront,

Het is nu 2 dagen geleden dat ik afscheid heb moeten nemen, voordat ik in het vliegtuig stapte om te vertrekken voor 4 maanden naar Hartford, Connecticut. Het afscheid nemen was niet gemakkelijk en het werd er niet makkelijker op dat ik daarna 18 uur moest reizen om hier te komen. De reis begin in Düsseldorf, waar we 10.50 zouden vliegen wat uiteindelijk 12.00 is geworden vanwege sneeuwval. Maar uiteindelijk zijn we met een halfvol vliegtuig vertrokken naar Londen waar we moesten overstappen. Ook hier viel er sneeuw naar beneden waardoor het vliegtuig naar Chigaco anderhalf uur later dan gepland is vertrokken. Tot slot in Chigaco overgestapt op een stipt op tijd vliegtuigJE naar de eindbestemming, Hartford. Met recht vliegtuigJE, want zo'n klein passagiersvliegtuig heb ik nog nooit gezien. Maar zoals ze zeggen: 'Size doesn't matter' zijn we ook hiermee aangekomen op bestemming en ditmaal zelfs te vroeg.

In Hartford zijn we opgehaald door Kyla, een amerikaanse student op de University of Saint Joseph die ik vorig jaar mei heb ontmoet in Nijmegen. Aangezien ik haar daar toen een rondleiding heb gegeven (gewoon een middag heb vermaakt) heb ik deze nu teruggevraagd.
Dat is dus wat ik de eerste dag ook heb gedaan, een rondleiding gekregen over de campus. Ik heb te veel informatie om te verwerken gekregen en de vermoeidheid van de 6 uur tijdsverschil maakt het er ook niet beter op dingen te onthouden. Maar ik denk dat ik wel zover ben om morgen met mijn eerste les te beginnen. We beginnen morgen pas met de lessen, omdat het vandaag Martin Luther Kings day is (ofzoiets). Daarnaast is president Barack Obama vandaag opnieuw geïntroduceerd als president van Amerika. Best grappig om te zien, tijdens je lunch, de toespraken, gezangen en verklaringen van belangrijke mensen en de president zelf mee te krijgen en daarnaast alle overige lunchende Amerikanen klappend en ontroerd over alles wat er vertoond wordt. Daar zie je meteen al het verschil qua cultuur, leuk!

Maar naast het ontdekken van verschillen in de culturen ben ik hier ook om wat te leren en om leuke dingen te doen en te zien. Daar krijg ik denk ik wel tijd voor, want ik heb naar mijn mening een mooi rooster. Ik begin morgen met de sportvoeding (sport nutrition) van 6 tot 8 uur in de avond. Woensdagen heb ik vrij. Op donderdagen heb ik les van 9 tot 1 uur in voedselbereiding en conservering (food sience). De vrijdagen heb ik van half 10 tot 12 uur voeding en management (food and nutrition management) en van 1 tot 2 uur de geschiedenis van de diëtetiek (health care issues). Tot slot heb ik op maandag les van 9 tot 12 en van 1 tot 3 in medische voeding (medical nutrition therapy) waarbij in de middag het lab gedeelte wordt gegeven. We zien wel wat het wordt, kww.

Tot dusver laat ik het voor nu bij en we zien wel wanneer het volgende verhaal tevoorschijn komt.

Bij deze alvast, bedankt voor het volgen.
Liefs en de groeten uit Hartford! =)

  • 22 Januari 2013 - 10:58

    Lieke:

    Kirsten heel veel plezier. Mooie uitdaging! succes.

  • 22 Januari 2013 - 11:28

    Suus :

    Hulde zusje.. Fijn om te lezen dat het allemaal goed ging met de reis. Veel plezier en geniet van al het nieuws dat op je af komt..

    Xxxxxx

  • 22 Januari 2013 - 11:46

    Anita:

    Nou meid dat is al een hele ervaring op zich.
    Ik wens je erg veel succes met de lessen.
    We gaan gauw eens skypen.
    Ik hou van je en xxx

  • 27 Januari 2013 - 11:05

    Mariska:

    Hey Kirsten!!
    Dat klinkt allemaal wel heel goed, relaxe lestijden!
    Hopelijk gaan de lessen je mee vallen en wordt het helemaal een geslaagd onderdeel.
    Ik ga je verslagen zekers lezen maar niet altijd reageren ;-)

    Heel veel. Plezier en succes

    Xbox maris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 4272

Voorgaande reizen:

20 Januari 2013 - 11 Mei 2013

Minor op de University of Saint Joseph

Landen bezocht: