Over de helft - Reisverslag uit Hartford, Verenigde Staten van Kirsten Bronsvoort - WaarBenJij.nu Over de helft - Reisverslag uit Hartford, Verenigde Staten van Kirsten Bronsvoort - WaarBenJij.nu

Over de helft

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

19 Maart 2013 | Verenigde Staten, Hartford

Hallo,

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste verhaal, een goede maand. Ik heb echter sindsdien niet heel veel dingen gedaan of gezien. Afgelopen zaterdag was ik precies op de helft van mijn periode hier in Amerika en ik bedacht me dat ik nog niet veel heb gezien, wat wel jammer is. Dat betekend ook dat de laatste weken heel druk gaan worden.

In de afgelopen maand heb ik een paaldansles gehad, wat sommige hebben kunnen zien op facebook aan de foto's. Dat is trouwens de enige plek waar ik foto's plaats. De paaldansles was een hele leuke ervaring, zeker leuk om een keer te doen!!
Ik ben wezen winkelen in het winkelcentrum hier in Hartford. Het is zooo groot dat een hele dag winkelen niet genoeg is om alle winkels langs te kunnen. Zeer vermoeiend ook.
Verder organiseren ze vanuit de universiteit allerlei activiteiten. Zo ben ik bij de film 'Skyfall' geweest, was en een comedien, bingo (waar ze hier zeer actief in zijn, de prijzen zijn dan ook om 'U' tegen te zeggen) en een concert van Javier Colon, de winnaar van het eerste seizoen van de voice of America.
Ik heb ook een pakketje van thuis ontvangen, waar ik heeeeeeel blij mee ben. Heerlijk Nederlands voedsel (kaas) en een leuk foto boekje en puzzel. Had ik mooi wat te doen. Pakketjes krijgen is altijd leuk!!
Van zaterdag 9 maart op zondag 10 maart is hier de zomertijd ingegaan, wat betekend dat we voor de komende drie weken maar 5 uur tijdsverschil hebben met Nederland.
Afgelopen zondag was het St. Patricks day. Een Ierse feestdag of iets dergelijks wat ze hier ook vieren. Op St. Patricks day heb ik een 'bar crawl' gedaan, beter bekend onder kroegentocht. Zeer geslaagde dag.

Zoals ik al zei heb ik nog niet veel gezien, waar verandering in gaat komen. Aanstaande vrijdag (22 maart) begint de Springbreak. Wat ben ik toe aan een weekje vakantie. Voor sprinkbreak moet ik de campus verlaten, dus een goed excuus om een weekje naar Florida te gaan. Heel veel zin in!!
Na spring break zijn er nog 6 weken over voor mij hier in de USA waarin ik wat dingen gepland heb. Ik wil een dagje/weekendje naar New York, dagje Boston en Weekendje Eimy en haar ouders bezoeken om te zien hoe zij hier woont. Ik ken Eimy via mijn les en ze neemt ook de 'Nederlandse les'. Dit is een les waar studenten van hier leren over Nederland, waarna ze mijn school in Nijmegen gaan bezoeken. Dat is een vanwege het contact wat de scholen met elkaar hebben en daardoor heb ik de mogelijkheid hier te studeren. Een soort uitwisselingsprogramma. Ik heb ook een paar van die lessen bijgewoont, zodat ze ook vragen aan mijn kunnen stellen, aangezien ik van dezelfde leeftijd ben.

Ondanks dat ik nog niet veel heb gedaan, vermaak ik me prima! Het is best druk met huiswerk en studeren en ik heb wat meer contacten nu waar ik veel mee om ga. De tijd begint nu echt snel te gaan.

Bedankt maar weer voor het lezen.
Veel liefs, xx

  • 19 Maart 2013 - 13:16

    Anita :

    Niet veel gedaan maar toch weer een bladzijde volgemaakt.
    We skypen nog voor je naar Florida gaat maar toch alvast heel veel plezier en genieten.
    We houden van je en missen je.
    XXX

  • 21 Maart 2013 - 20:06

    Hennie Bronsvoort:

    leuk om je verhalen te lezen en veel plezier in Florida, in mei zien we elkaar weer.
    groeten van de Borkeld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 4262

Voorgaande reizen:

20 Januari 2013 - 11 Mei 2013

Minor op de University of Saint Joseph

Landen bezocht: