Twee weken verder - Reisverslag uit Hartford, Verenigde Staten van Kirsten Bronsvoort - WaarBenJij.nu Twee weken verder - Reisverslag uit Hartford, Verenigde Staten van Kirsten Bronsvoort - WaarBenJij.nu

Twee weken verder

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

05 Februari 2013 | Verenigde Staten, Hartford

Hello people,

Ik ben nu twee weken in Hartford en het begint steeds meer te wennen. Ik heb nu ook al twee weken van lessen erop zitten en begin steeds meer in het ritme te komen, waardoor de tijd steed sneller gaat.
De eerste week vond ik wel wat lastig, de tijd ging wat langzaam en het duurde even voordat ik gewent was hier. Daarnaast is het niet makkelijk continue in een andere taal te moeten spreken. Ik kan wel redelijk communiceren, maar vindt het soms lastig dingen goed te begrijpen en dan vooral in de lessen. De lessen gaan tot nu toe wel goed. Ik heb dan wellis waar een mooi rooster, maar daarnaast komt nog redelijk wat huiswerk kijken, maar ook dit gaat tot dusver nog redelijk. In de stof die ik hier heb zit wel wat overlap in de stof die ik thuis op de HAN al heb geleerd, maar ook heel veel nieuwe interessante dingen. Het is ook heel grappig om te zien dat ze hier hele andere standaarden en andere methodes hanteren. Daarnaast hebben ze hier, per les verschillend, allemaal kleinere quizjes, examens, papers en essays door het hele semester verspreid. Deze tellen allemaal voor een bepaald percentage mee en dat wordt je eindcijfer. Voor een les heb ik zelfs een twitter account moeten aanmaken, omdat de twitter activiteiten over die les een deel van het eindcijfer is. Verder kan ik hier nog niet veel over zeggen. Heb inmiddels een exam en papers moeten maken, maar nog geen resultaten terug.

De eerste week is wel redelijk rustig verlopen. We zijn vrijdag middag (25-1) met een paar Amerikaanse studenten wat wezen drinken, van starbucks natuurlijk, wat heel gezellig was. Ze zijn hier allemaal zo enthousiast en ze willen je overal wel mee naar toe nemen. We hebben dus nog redelijk wat te bekijken als ik het zo hoor.
Die zaterdag ben ik met een Nederlandse au pair wezen winkelen. Zij heeft ook les op de school waar ik zit. We hebben wat boodschappen gedaan en zijn naar 'the mall' (het winkelcentrum) geweest. Dat was allemaal echt heel groot en leuk om te zien!

De tweede week ging al wat sneller. Het begon ook al wat drukker te worden met huiswerk, wat de dagen goed vult. Dinsdag avond (29-1) zijn we naar de film geweest 'Pitch perfect'. Die heb ik ook al in het vliegtuig hiernaartoe gekeken. Een hele leuke film, echt een aanrader! Die donderdag (31-1) hadden we een 'game night' met de vloer waar we wonen. Was echt heel gezellig en leuke activiteit om de andere meiden te leren kennen. Die vrijdag (1-2) zijn we voor het eerst 'uit' geweest. Er was een dinner voor alle laatstejaars en daarna werd het gewoon een bar waar iedereen naar toe kon. Leuk om te zien hoe ze hier uitgaan. Ze dansen hier toch wel wat uitbundiger dan in Nederland, maar daarnaast gaat alles hier rond 2 uur weer dicht, ook heel anders dan Nederland. Zaterdag (2-2) zijn we 's avonds naar een coutry bar geweest om te line dansen. Super leuk! Ik heb me prima vermaakt en het was zeker voor herhaling vatbaar!

Verder heb ik nog niet echt dingen meegemaakt. We hebben overigens al heel wat dingen gepland om te doen en ideeën om te gaan doen. Daarnaast is er op de campus ook vanalles te doen. Morgen kunnen we bijvoorbeeld Iphone hoesjes maken en donderdag is hier carnaval met allerlei kraampjes. Ik hoef me dus niet te vervelen.

Tot het volgende verhaal!
Liefs en de groetjes uit Hartford! :)

  • 05 Februari 2013 - 11:52

    Anita:

    Zo zie je maar,in twee weken al heel wat wijzer of moet ik zeggen meer ingeburgert.
    Als dit het begn nog maar is ben ik benieuwd wat er verder komt.
    We horen wel weer.
    Tot ziens op de skype lievie.
    xxxxxxx mama

  • 06 Februari 2013 - 11:54

    Oma:

    kirsten een hele fijne en leerzame tijd toegewenst .
    veel liefs. oma,
    dikke kus,

  • 06 Februari 2013 - 22:52

    Susan:

    Hulde Hulde Hulde!! En veel plezier

  • 07 Februari 2013 - 22:11

    Irene:

    He Kir! Fijn om te horen dat je wat meer gewend bent! Hopelijk burger je helemaal in daar ;) Succes met je lessen en keep up the good work! Liefs ie

  • 19 Februari 2013 - 09:51

    Arianne Bronsvoort:

    Hey hey Kirsten

    Leuk om je verslag te lezen. Bij mij komt hierdoor mijn tijd in australie naarboven. Lekker genieten mei en af en toe ook lekker balen of lekker homesick zijn. Want ook dat zal wrs wel gebeuren. That is all part of the game. Nogmaals enjoy.

    Lieve groet
    Arianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 4261

Voorgaande reizen:

20 Januari 2013 - 11 Mei 2013

Minor op de University of Saint Joseph

Landen bezocht: